Departamentul de Consiliere și Sprijin pentru Furnizarea Serviciilor de Asistență Socială (SAS)
Recentul impas major prin care au trecut diverse centre de asistență socială, precum și, în paralel, aprobarea celei de-a doua tranșe PNRR pentru România, grăbesc în mod direct sau indirect schimbările ce trebuie să aibă loc, atât la nivel legislativ, al organizării acestor servicii, cât și cu privire la noile oportunități pentru profesioniștii din domeniu. Evident, prin transformările convenite și impuse de Comisia Europeană prin PNRR, și persoanele din rândul grupurilor vulnerabile de toate vârstele se așteaptă în mod legitim la rezultate palpabile prin creșterea calității acestor prestații, cât și printr-o schimbare orientată modern spre o abordare integrativ-holistică intergenerațională și în vederea dezvoltării deprinderilor de viață (semi)independentă ale tuturor beneficiarilor, indiferent că se află în centre gestionate privat sau public.
Nu doar prin PNRR și fondurile structurale, ci și prin EEA Grants Norvegia și Fondurile Confederației Elvețiene, transformările în domeniu ale asistenței sociale dintr-o ”Cenușăreasă” la periferia interesului decidenților într-un important sector considerabil ajutat să-și ridice standardele nu doar de siguranță socială și ajutare a grupurilor vulnerabile, ci și relația ce va fi stabilită pe bază de mai multă empatie și implicare între autorități, furnizori, beneficiari și aparținători, inclusiv din rândul donatorilor financiari din cadrul cultelor religioase și al organizațiilor filantropice europene și internaționale.
Tipuri de formare, consiliere și alte servicii oferite furnizorilor și profesioniștilor din domeniu
Spre a putea înființa și desfășura în cele mai bune condițiuni diversele tipuri de centre / activități de asistență socială, au fost puse bazele unui parteneriat consistent între Departamentul de Consiliere și Sprijin pentru Furnizarea Serviciilor de Asistență Socială (SAS) al Fundației EUROLINK-Casa Europei și Cabinetul Asociat de Asistență Socială Elena BRÂNZEA. Acest parteneriat este special destinat să ofere întreaga paletă-suport pentru succesul procesului pe întregul parcurs de urmat din punct de vedere legal, administrativ și managerial, în special referitor la noile reglementări și măsuri mult mai exigente privind acreditarea, licențierea, evaluarea, formarea personalului, respectarea codului etic și deontologic și dezvoltarea altor cooperări cu reprezentanții unor sectoare complementare: centre medicale și de analize, medici de familie, kinetoterapeuți, animatori de activități recreative sociale, farmacii și biserici sau centre religioase.
Programul ”Expert UE în Managementul Serviciilor Comunitare Integrate de Asistență Socială & Medicală” este realizat cu contribuția Cabinetului Asociat de Asistență Socială Elena BRÂNZEA.
Coordonatorul furnizării serviciilor departamentului este Elena BRÂNZEA, licențiată în Asistență Socială – Universitatea București, membră a Colegiului Național al Asistenților Sociali din România, precum și absolventă de studii de drept la Universitatea Titu Maiorescu. A colaborat nu numai cu centre de profil din capitală și din țară, ci și în cadrul unor echipe de proiecte cu finanțare UE ale Ministerului Muncii, Ministerului Sănătății și Ministerului Familiei.
Cu o experiență de peste 7 ani în acreditarea, re-acreditarea și consilierea furnizorilor de servicii pentru căminele destinate persoanelor vârstnice, Cabinet Asociat de Asistență Socială Elena BRÂNZEA este în măsură să reprezinte și să rezolve în mod operativ și calitativ toate aspectele legale, procedurale și birocratice referitoare la aplicarea în practică a Legii 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale.
Exemplificări de unități și de consultanță implicată pentru buna funcționare a acestora
- Centre de furnizare integrată a serviciilor medical-sociale
- Centru de zi pentru copii cu dizabilități
- Case de tip familial
- Locuințe / ansambluri sociale protejate
- Cămin pentru persoane vârstnice
- Servicii de îngrijire la domiciliu a persoanelor de vârsta a treia
- Cantină socială
- Centru de îngrijire și asistență a adulților
Ofertă specială personalizată pentru persoane fizice / familii ale aparținătorilor
- Identificarea nevoilor și specificului cazurilor care necesită asistență și sprijin
- Orientarea ghidată către cele mai bine adaptate soluții pentru persoanele cu diverse grade de handicap, sprijin sau ajutor social-medical calificat
- Întocmirea dosarului complet și asistență integrală până la finalizarea deplină a procedurilor și inserția persoanelor cu diverse nevoi speciale
- Intermedierea legăturii cu centrele de caritate/filantropice private sau publice
Consultanță pentru următoarele tipuri de servicii furnizate
- Informare și consiliere prealabilă acreditării organizațiilor ca furnizori de servicii sociale
- Acreditarea furnizorilor de servicii sociale
- Licențiere provizorie / definitivă pentru furnizorii de servicii sociale
- Obținerea claselor de calitate
- Asigurarea conformității și calității managementului referitor la implementarea măsurilor solicitate de Inspecția Socială
- Formularea cererilor pentru obținerea subvențiilor cf. Legii 34/1998
- Alte documente-cheie necesare furnizorilor de asistență socială:
- plan strategic,
- regulament intern de funcționare,
- cod de etică,
- organigramă,
- manual de proceduri,
- ghidul beneficiarului,
- dosar personal al beneficiarilor,
- întocmirea raportului anual de activitate,
- plan de instruire și formare a personalului,
- contract de acordare a serviciilor sociale etc.
Serviciile propuse de noi sunt la cel mai bun raport costuri-calitate-timp și negociabile cu fiecare organizație/solicitant în parte.
Contact
Pentru cei interesați să solicite consultanță:
Telefon: 0723.670.987
E-mail: sas@houseofeurope.ro ; ciosuerd@gmail.com