Site news

Formarea coordonatorilor / managerilor Centrelor de Transfer

 
 
Imaginea Sandu ZAMFIRESCU
Formarea coordonatorilor / managerilor Centrelor de Transfer
de către Sandu ZAMFIRESCU- sâmbătă, 8 octombrie 2016, 12:43
 

Noua oportunitate importantă de finanțare prin POR pentru crearea și dezvoltarea centrelor de transfer tehnologic / a Cunoașterii, inclusiv acceleratoarele de afaceri din cadrul lor, cu o valoare estimativă de peste de 200 de milioane de euro, dă posibilitatea unui număr cât mai mare de centre universitare și economice din țară să-și structureze asemenea instituții pe lângă ele, cu scopul de a crește cooperarea dintre cercetare și mediul de afaceri, să promoveze formarea întreprinderilor mici și mijlocii de tip start-up bazate pe tehnologii inovative și cunoaștere intensivă și să întărească latura antreprenorială a universităților, precum și crearea propriilor acceleratoare și firme ale absolvenților ale căror idei și inovații să poată fi puse în practică și valorizate la nivelul zonei de incubare.


Totuși, în scopul avizării favorabile de către ANCSI a acestor centre și pentru a asigura un nivel de competențe performant pentru coordonatorii, managerii și animatorii centrelor de transfer, este necesară parcurgerea unor etape obligatorii și decisive spre a asigura succesul și profitabilitatea centrelor pe termen mediu și lung.


În acest scop, Departamentul de Training al Asociației ”Comunitățile Locale Riverane Dunării” (CLDR), membră Danubius Academic Consortium (DAC) - în parteneriat cu Knowledge Management Institute România, ACRAFE - Asociația Consultanților din România pentru Accesarea Fondurilor Europene și Catedra Internațională Onorifică în sprijinul Strategiei UE pentru Regiunea Dunării Jean Bart” (CIO-SUERD), proiect coordonat de Fundația EUROLINK-Casa Europei în colaborare cu Centrul de Biodiversitate al Academiei Române - reia, începând cu această toamnă, ciclul de sesiuni din seria Incubatorul de Proiecte și Afaceri Europene, pentru formarea și perfecționarea coordonatorilor sau viitorilor specialiști dornici să activeze în cadrul centrelor ce se vor înființa sau continua să se dezvolte în noua abordare UE și în România.


Sesiune va avea loc la sediul Clusterului Regional București-Ilfov pentru Mecatronică - MECHATREC, coordonat de Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecatronică și Tehnica Măsurării (INCDMTM), la Sala de Consiliu, în data de vineri, 21 octombrie 2016, orele 9.30-14.30.


Ce competențe și abilități principale dorim să motivăm prin tematica sesiunii:

  • conceperea strategiei proprii de management și dezvoltare a centrului;

  • formarea capacității de educare a creativității studenților și absolvenților împreună cu dezvoltarea abilităților lor antreprenoriale;

  • asigurarea expertizei în negocierile cu mediul de afaceri, investitorii și companiile partenere din zonă;

  • facilitarea identificării și protecției Proprietății Intelectuale pentru conceptele dezvoltate și talentele creative formate în cadrul centrului;

  • ghidarea maturizării ideilor și tehnologiilor dezvoltate și marketizarea noilor soluții tehnologice;

  • comunicarea cu investitorii și experții externi pentru crearea parteneriatelor de afaceri;

  • lobby-ul inter-instituțional pentru activarea și inserarea creativității din comunitățile locale adiacente centrului

  • tehnici de mediere și negociere pentru armonizarea ideilor și soluțiilor identificate și noile abordări de guvernanță colaborativă pentru satisfacerea nevoilor economice regionale


Participanții la sesiune pot proveni din următoare domenii: directori de parcuri industriale și centre de cercetare-inovare; economiști și manageri specializați în dezvoltarea afacerilor și marketing; cadre universitare și cercetători științifici; antreprenori și administratori de firme cu potențial de dezvoltare bazat pe inovare; reprezentanți ai fondurilor de investiții și business angels; funcționari și manageri din administrația publică și camere de comerț; lideri ai asociațiilor profesionale și altor ONG-uri din domeniul dezvoltării și inovării etc.


Guest-speakers și traineri invitați:

  • Wienfried SENKER - Senior Consultant - East-West Management Munchen-Bukarest

  • Prof. univ. dr. Gheorghe GHEORGHE - Director General, Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecatronică și Tehnica Măsurării INCDMTM

  • Dr. Octavian ȘERBAN, KMC - Președinte - Knowledge Management Institute România / Consilierul Personal al Ministrului Fondurilor Europene

  • Aurora PATRICHE - Expert - ANCSI

  • Marian DOBRILĂ - Vicepreședinte - ACRAFE / Manager General - TDP Partners

  • Dr. Georgeta GHEȚE DĂNĂU - Președinte - Asociaţia Profesională a Formării în Administraţia Publică Locală “CINAQ”

  • Dr. Christina LEUCUȚA - Senior Advisor - Politici Industriale

  • Dr. Costică VOICU - Director - Parcul Industrial Galați

  • Conf. univ. dr. Gabriela DAVID - Coordonator Științific - CIO-SUERD / Universitatea de Vest ”Vasile Goldiș”

  • Av. Dumitru BĂDRĂGAN

  • Dr. Olivia COMȘA - Măgurele High Tech Cluster

  • Cornel PATRICHE - Consilier - Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci - OSIM

  • Prof. Sever AVRAM - Președinte Executiv - CLDR


Înscrierile se fac conform principiului "Primul venit-primul servit" până în 17 octombrie 2016. Detalii suplimentare pot fi consultate pe siteul www.cldr.ro sau solicitate Secretariatului Tehnic prin e-mail: secretariat@cldr.ro ori telefonic la tel./fax: 021.230.49.97.


Parteneri Media Asociați: Agenția Națională de Presă AGERPRES și TVH. Parteneri Media: Finantare.ro, CalendarEvenimente.ro, CaleaEuropeana.ro, Comunicatii Mobile, SmartFinancial.ro, ClubAfaceri.ro, BrandInfo.ro, PRwave.ro, ComunicateMedia.ro, Tribuna Economica, Early Warning Support - "EU-RO Clearing Funds".


Pentru conformitate,

Secretariatul Tehnic CLDR

6 octombrie 2016